Branża motoryzacyjna po dwóch kwartałach 2016 roku

Jak rozwija się branża motoryzacyjna w naszym kraju i jak Polska wypada na tle innych krajów UE w tym aspekcie? Zachęcamy do przeczytania analizy przygotowanej na bazie raportów kwartalnych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego przygotowywanego we współpracy z firmą audytorsko-doradczą KPMG.

Jak wynika z raportu kwartalnego PZPM i KPMG  spośród 210, 7 tys. nowych pojazdów, które zostały zarejestrowane w pierwszym i drugim kwartale 2016 roku – 185,9 tys. to pojazdy marek popularnych natomiast 24,8 tys. stanowią pojazdy markek premium+. Wśród marek popularnych prym wiedzie SKODA (26,9 tys.), TOYOTA (21,6 tys.) i VOLKSWAGEN (20.4 tys.). Polacy w pierwszej połowie roku najchętniej kupowali auta klasy C, B i D. Wśród marek premium+ największą popularnością cieszyły się auta marki BMW (5,8 tys.), MERCEDES (5,3 tys.) i AUDI  (5,1 tys.). Posiadacze aut premium+ nabywali w największej ilości  Small /midsizeSUV &crossover, Small /midsizeMPV oraz Kombivany.

Spośród 210,7 tys. zarejestrowanych aut  nabywcami 138,5 tys. aut były podmioty instytucjonalne natomiast pozostałe 72,2 tys. pojazdów w tym okresie zarejestrowali nabywcy indywidualni.

Polski rynek na tle krajów UE jest uznawany za jeden z 10 największych rynków i zanotował wzrost o 19 punktów procentowych. Obok naszego rodzimego rynku najszybciej rosły rynki we Włoszech (+19%), Hiszpanii (+12%) oraz Szwecji (+12%). W sumie w II kwartale 2016 roku zarejestrowano w Unii Europejskiej 4,0 mln nowych samochodów, co oznacza wzrost o 10,5 % w porównaniu do okresu analogicznego w 2015 roku. II kwartał już teraz określany jest jako najlepszy okres dla branży motoryzacyjny od 8 lat!

Źródło: Raport kwartalny PZPS i KPMG, Edycja Q3/2016