Filtry paliwa służą do czyszczenia benzyny oraz oleju napędowego z różnego rodzaju zanieczyszczeń, które w konsekwencji mogą niekorzystnie wpływać na pracę silnika. Odpowiednio przygotowany i funkcjonalny filtr paliwa pozwala na redukcję zanieczyszczeń stałych (piasek, iły, rdza, cząstki metali), wody, powstałej w wyniku pary wodnej, oraz cząsteczek żywicznych, powstałych w wyniku utlenienia oleju napędowego. Rozwiązania, których dostarczamy chronią też delikatne części samochodowych układów zasilania. Zużyte bądź niesprawne filtry paliwa mogą obniżać osiągi i płynność pracy silnika, a także zakłócać funkcjonowanie układu rozruchowego. Z tego względu zaleca się ich regularną, cykliczną wymianę, która pozwoli uchronić się przed poważnymi skutkami niewłaściwej eksploatacji.
Budowa
Każdy nasz filtr paliwa wykonywany jest z blachy odpornej na korozję i uszkodzenia mechaniczne. Starannie wykonany gwint odpływowy ułatwia jego montaż, a specjalne wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na działanie dużych sił ściskających. Dodatkowo, modele typu PDS zawierają zawór z uszczelką do zlewania wody.

Stosowane w naszych produktach wielowarstwowe materiały filtracyjne są odporne na działanie benzyny oraz olejów napędowych. Charakteryzują się też zdolnością do kondensacji wody na włókninie, odpornością na działanie dodatków chemicznych zawartych w benzynie, dużą chłonnością cząstek oraz wysoką skutecznością oddzielania wody z oleju napędowego (lub benzyny). Dzięki temu znakomicie usuwają zanieczyszczenia, zapewniając ochronę całego układu zasilania. Zwiększają też ochronę nowoczesnych układów wtryskowych. Materiały, które wykorzystujemy do produkcji naszych rozwiązań, pochodzą od czołowych światowych producentów: AHLSTROM, HOLLINGSWORTH & VOCE COMPANY, NEENAH GESSNER.
Przy wyborze filtra paliwa należy zwrócić uwagę na:
- szczelność – nieszczelny element układu może spowodować wyciek paliwa
- papier adsorpcyjny – jego zbyt mała przepuszczalność może zdeformować rdzeń i wpłynąć na nadmierny wzrost oporów przepływu benzyny lub oleju napędowego
- śrubę odwadniacza – przy zastosowaniu kruchego i wadliwego materiału mogą wystąpić deformacje i rozszczelnienie.