Wiosna to najlepszy moment, aby dokładnie obejrzeć samochód i przygotować go do dłuższych wyjazdów w dodatnich temperaturach. Wkrótce w serwisach wymiany opon zaczną ustawiać się kolejki, a w warsztatach rozpocznie się kontrola stanu technicznego pojazdów by wyeliminować poziomowe usterki.
My przypominamy dlaczego po zimie warto wymienić także filtry. O ile zimą układ chłodzenia ,,odpoczywał” o tyle w okresie wiosenno-letnim, będzie narażony na duże obciążenia związane z wysokimi temperaturami oraz pracą przy wyższym ciśnieniu. Istotną rolę w układzie nawiewu i klimatyzacji pełnią filtry kabinowe, które powinny być wymieniane co roku lub po pokonaniu kolejnych 15 tyś km.
Zbyt rzadka wymiana tego filtra doprowadza do spadku wydajności wentylacji i klimatyzacji, która latem jest nam bardzo potrzebna. Zimą w filtrze paliwa gromadzą się spore ilości wody oraz ciężkich frakcji oleju. W przypadku samochodów z silnikiem diesla, w niskich temperaturach z oleju napędowego wytrąca się parafina . Kryształki parafiny mogą skutecznie zatkać filtr paliwa, uniemożliwiając przepływ paliwa, a co za tym idzie unieruchomić pojazd. Mimo iż po ogrzaniu samochodu lub zastosowaniu dodatku anty-żelowego paliwo wraca do swoich pierwotnych właściwości, wiosną należy bezwzględnie wymienić taki ,,parafinowy” filtr, ponieważ nie spełnia on swojej funkcji
Na wiosnę mechanicy zalecają także:
- serwis kół- zmiana opon, ciśnienie, wyważenie
- kontrolę układu zawieszenia i hamulców
- sprawdzenie układu wydechowego
- wymianę płynów eksploatacyjnych
- oczyszczenie podwozia z soli i zabezpieczenie przed korozją
- dokładne mycie i woskowanie karoserii